Forløbet består af tre workshops, som udforsker krydsfeltet imellem rum og relationer for at skabe nye læringsrum, -muligheder og –relationer. Det afholdes af Louise Klinge, Relationskompetence, og Lene Jensby, Autens, som I fællesskab vil tilbyde en praksisnær og forskningsbaseret mosaik af inspiration, kreativitet, hands-on udforskning og konkret handling, hvor deltagernes egne oplevelser og erfaringer trækkes ind, ligesom idéer og prøvehandlinger sættes i spil mellem modulerne.
Der vil være 3-4 uger mellem hver workshop.
Om hvordan relationer og rum kan styrke børns udvikling, både fagligt, socialt og personligt
Varighed: 3 timer
Her udforsker vi de fysiske miljøers potentialer som inkluderende ramme om nye elev- og lærerroller og skaber ideer til prøvehandlinger
Varighed: 3 timer
På den sidste workshop går vi laget dybere i elev-lærer-roller set i perspektiv af relationer og rum ud fra deltagernes prøvehandlinger
Varighed: 3 timer
Trods titlen vil forløbet være relevant for både pædagoger, lærere og ledere. Erfaringer fra sidste skoleår viste, at deltagerne fik mest ud af forløbet, hvis de deltog sammen med deres team og en leder, da modulet foregår som en vekselvirkning mellem oplæg, erfaringsudveksling og arbejde i eget skoleteam med praksisafprøvninger på egen skole mellem hver workshop.
Vi anbefaler derfor, at hver skole, så vidt muligt, tilmelder et team og en leder eller som minimum tre medarbejdere.
Tilmelding sker herunder.